Background

We produced a 30-second version of the brand film for Fint, a fintech company that runs assets on its own without customer’s caring. Even in the financial market changing day by day, through AI discretionary investment, we wanted to deliver the message, "Let's leave our investment concerns to the Fint and focus on our daily lives."

신경 쓰지 않아도 알아서 자산을 굴려주는 핀테크 기업 핀트(Fint)의 30초 버전 브랜드 필름을 제작하였습니다. 하루가 다르게 변화하는 금융시장에서도 AI일임투자를 통해 ‘투자 고민은 핀트에 맡기고 일상에 집중하자’라는 메시지를 전달하고자 했습니다.




Idea

We visualized the AI investment engine Isaac to express act of rolling assets to catch the flow in the upward market and to defend in the downward market. Isaac, who rolls assets hard on a 3D candle chart, expresses the concept of Fint asset management which may seem abstract.

AI투자엔진 아이작이 상승장에서는 흐름을 타기 위해, 하락장에서는 방어를 위해 자산을 굴리는 모습을 시각화하여 표현했습니다. 3D화된 캔들차트 위에서 열심히 자산을 굴리는 아이작을 통해  자칫 추상적으로 느껴질 수도 있는 핀트 자산관리의 개념을 이해하기 쉽게 표현했습니다.





Impact

The video was uploaded on YouTube channels with a short length, has increased exposure and continues to draw views to this day. Through this, it was able to effectively inform those who are interested in investing in Fint services that are easy to invest on their own.

짧은 길이로 유튜브 채널에 온에어 되며 노출도를 높였고 현재까지도 지속적인 조회수를 이끌어내고 있습니다. 이를 통해 투자에 관심 있는 이들에게 알아서 쉽게 투자할 수 있는 핀트 서비스를 효과적으로 알릴 수 있었습니다.





Fint Short Brand Film

Client :  December&Company
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Creative Direction : Lee Dongwoo, Lee Dongseok
Creative Strategy & Storytelling : You Jeeyoung, Eugene Kim, Kang Subin
3D Artwork & Animation : Lee Yechan, Lee Inhwa, Park Yumin


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